2011-11-18

2011ko azaroaren 18a

Gaur ere betiko moduan hasi dugu eguna. Lehenengo bakoitzak kontatu nahi zuena kontatu du eta gero arduradunak egin beharreko lanak egin ditu. Gaurko arduraduna Maite zenez berehala egin ditu egin beharrekoak eta ikasleak ere konturatu dira horretaz. Hau esan diotenean ez larritzeko esan die, beraiek ere handiagoak egiten direnean azkarrago egingo dutela. Ondo iruditzen zait Maite ere arduradunaren zerrendan egotea, horrela ikasleek ez dute beraien lantzat hartzen, denek egin behar dutela ikusten dute. Eguraldiarekin arazorenbat izan dute ikasleek, gaurko kaxan hiru kanika zeuden eta kanika handia (hamar txikiren balioa du) sartzeko zenbat falta diren galdetutakoan nahastu egin dira. Maitek betiko estrategia erabili du, arbelean bolatxoak marraztea. Orduan, berehala asmatu dute zenbat falta ziren. Hau egin ondoren, hiru eta zazpi zenbakiak idatzi ditu bolatxoen azpian eta hiru gehi zazpi zenbat den galdetu die. Haurrek ez dute ulertu eta ez zuten asmatzen hiru gehi zazpi hamar denik Maitek hamar bolatxo idatzi dituela esan eta zenbakia idatzi duen arte. Maitek uste baino pista gehiago eman behar izan dizkie asma zezaten, horrelako kasuetan ikusten da nahiz eta guk pentsa dezakegun gauza bat segituan egin dezaketela gehiago kostatzea balitekeela eta oso zaila dela programatzea, beraz, beti eduki behar ditugu alternatibak eta ezin dugu pentsatu duguna zorrotz bete.
Gero abizenekin hizkiak ikasten joateko jolas bat egin dugu, erdaraz al ahorcado deitzen dena. Lehenengo abizena segituan asmatu dute, baina bigarrena asmatzea gehiago kostatu zaie. Bigarren asmatu behar zuten abizenak gainera, orain arte ikasi gabeko hizki bat du eta horregatik kostatu zaie. Abizen honek v hizkia du. Gainerako hizki guztiak asmatu dituzte baina hau falta zitzaien. Gelako guztien abizenak txarteltxotan jarrita dituzte denek ikusteko moduan eta hizki bat bakarrik falta zenez han begiratuta segituan asma zitzaketen. Hala ere, neska batek bakarrik erabili du estrategia hori eta beste guztiak hizkiak esateagatik esaten ari ziren. Abizen hori duen ikaslea ere ez da konturatu berea zela. Horrelako momentuetan ikusten dira ikasletik ikaslera dauden aldeak. Momentu hau aprobetxatu du Maitek hizki hau azaltzeko, esan die b ren soinu berdina duela eta erdarazko hitz eta abizenetan, batzuetan agertzen dela. Maitek pentsatua zuen abizen hau jartzea hizki hau azaltzeko, atzo neska batek (zerrendan begiratu duen bakarrak) galdetu baitzion zein hizki zen hori. Beraz, irakaslea haurren beharretara egokitzen dela ikusi dut, bere zalantza argitu ondoren, denei azaldu baitie modu egokian, zuzenean esan gabe. Maitek hizkiak azaltzeko duen modua asko gustatzen zait, ez baitu zuzenean esaten orain hau ikasiko dugu, abizenen eta horrelako egoeren bidez azaltzen du azaldu beharrekoa eta horrela ikasleak adi egoten dira, bestela agian, aspertu egingo lirateke. Hala ere, nik uste lau urtekoen irakasle guztiek egingo dutela berdina, lau urte besterik ez baitituzte.
Ostirala denez, etxera eramateko ipuina aukeratu dute ondoren. Gaur Maitek aukeratutakoetatik aukeratu behar zituzten, bestela beti berdinak aukeratzen omen dituzte eta, nahiz eta pertsona bakoitzak ezin duen ipuin berdina bi aldiz eraman. Ipuin batzuk ikasle askok eraman nahi zituenez zotz egiten hasi da Maite, oso abesti polita abestu du, inoiz entzun gabe nuena. Baina ikusi duenean ipuin guztiekin ari zela berdina gertatzen, zerrendaren arabera banatu ditu. Egokia iruditu zait estrategiaz alatzea, bestela debora asko pasatuko baikenuen. Hemen ikusten da duen malgutasuna, nahiz eta gauza bat pentsatu alternatiba berehala aurkitzen baitu. Hau beharrezkoa da haur Hezkuntzan eta nire begiekin ikusten eta ikasten ari naiz. Fitxan berehala idatzi dute aukeratutako ipuinaren izenburua, nahiz eta batzuei gehiago kostatu zaien. Hau egin ondoren denbora geratzen zenez ingelesera joateko, kanikaren jolasa egin dugu. Hau da abestia:

KANIKA TXIKIA

Kanika txiki bat dabil
Saltoka eskutik eskura
Nork ote du?
Nork ote du?
Nork ote du nire kanika?
Kanika, kanika, kanika…!

Abesti hau abestuz batek kanika utzi behar dio beste bati eskuan guztiek begiak itxirik dituztela eta gero, txandaka izenak esanez nork duen asmatu behar dute. Hau ez da oso ondo atera, batzuk ez baitituzte begiak ondo itxi eta tranpa egin dute. Hala ere, Maitek esan didanez iaz baino hobeto atera da, iaz batzuk eskuak irekita izaten omen zituzten eta batzuk hari galdetzen omen zieten ea beraiek zuten. Beraz, ematen duenez ikasi dute zerbait. Nahiz eta bideo hau ez den ni nagoen gelako ikasleena, hau aurkitu dut eta hemen jartzea ideia ona dela iruditu zait jolasa hobeto ulertzeko.



Gero, telefonoaren jolasa egin dute. Hau ere ez da oso ondo atera, hirugarren pertsonara iristerako izorratu baita telefonoa. Baina hala ere, batzuk oso ondo egin dutela iruditu zait.
Ondoren, ingelesa eta gaztelera izan dituzte.
Atsedenaldiaren ondoren, bingoan jolastu dugu. Batzuk oso ondo egin dute eta zeuzkaten zenbaki guztiak tapatu dituzte, baina beste batzuk ez dira erne egon eta ez dute amaitu. Hala ere, konturatu naiz gehienek hogei arteko zenbakiak menperatzen dituztela.
Gero txokoetara pasa gara. Liburutegi txokokoek beste taldeetakoek aurreko egunetan egin duten fitxa egin dute, beste egunetan ezin izan dut honen irudia jarri baina hau da fitxa:


Orokorrean oso erraz egin dute fitxa hau, pare bat ikasle kenduta, hauei asko kostatu zaie eta denbora guztian niri galdetzen zidaten ea ondo ari ziren. Gainera, beste batek ez zekien urdinez edo berdez margotu behar zituen hosto batzuk. Maiteri galdetu diot ea daltonikoa den eta ez duela uste esan dit, bere ustez, berdearen eta urdinaren izenak nahasten ditu, badaki kolorea zein den baina bakoitzaren izena zein den ez. Hala ere, denbora guztian galdetzen zidan ea ondo ari zen, beraz, nire sentsazioa ez zuela ondo ikusten izan da, izenez nahastuko balitu margotzen ari den kolorea ikusiko lukeelako eta jakingo luke ondo edo gaizki ari den, nahiz eta kolorearen izena ez jakin. Margotegi txokokoak hostoak josten bukatu, hostoak tenperekin margotzen bukatu eta karpetaren bigarren zatia egin dute. Hemen ez da arazorik egon. Etxe txokokoak eraikuntza txokora joan dira jolastera eta Maite konturatu denean esan die ezin dutela hor egon. Ez dakit zergatik egin duten hau bai baitakite tokatzen zaien txokoan egon behar dutela. Hala ere, gero gustura ibili dira bakoitza beraien txokoan.
Arratsaldean borobilean eseri eta jangelako jolas garaian gertatutako arazo bat konpndu dugu. Maitek liskarra izan duten biei zer gertatu den galdetu die eta hauek gertatutakoa azaldu dute. Gero konpondu al duten galdetu die Maitek eta ezetz esan dutenez adostokira joan dira konpontzera, konpondutakoan gelara itzuli dira.
Gero, arduradunak (Maitek) bere bazkaria idatzi du eta ipuin bat kontatu die. Gaurko ipuinak ez zuen marrazkirik, beraz, ahoz ondo espresatu behar zuen Maitek. Asko gustatu zait nola egin duen, keinuen eta ahotsaren bidez. Ipuina kasketen ingurukoa zenez, ondoren, Maitek galdetu die ea beraiek kasketak harrapatzen dituzten. Batzuk baietz esan dute, baina beste batzuk ezetz. Baietz esan dutenei beraiek harrapatutako kasketak kontatzeko esan die. Batzuk kasketak harrapatuta lortzen dute nahi dutena, baina beste batzuk ez. Egokia iruditu zait aukeratu duen ipuina, honen inguruan ere hitz egin behar baita eta ipuinean agertzen zen bezala, kasketen bidez ez dela nahi dena lortzen ikasi behar dute. Baina horretarako gurasoek hori bete behar dute, eskolan landuta ere, gero etxean ez bada betetzen ez baitute ikasiko.
Ondoren, berriro egin ditugu txokoak. Liburutegi txokokoek besteek egindako fitxa egin dute. Talde honetakoek ez dute arazorik izan hau egiteko eta inoren laguntza edo azalpenik gabe egin dute. Hau egindakoan nahi zutena egin zezaketenez, batzuk ordenagailuan ibili dira, beste batek zenbakiak landu ditu eta beste batek gaiaren hiztegia. Ordenagailua aukeratu dutenak atzo ordenagailu gelan erabiltzen ikasitako programa berrietan ibili dira. Beraz, hauei behintzat gustatu zitzaizkien programa berriak. Zenbakiak lantzen aritu denak ez du arazorik izan, nahasketarenbat edo beste izan du, baina orokorrean zenbakiak badakizkela ikusi dut. Gaiaren hiztegia landu duenak, marrazkiak izenekin lotu behar zituen eta nire laguntza pixka batekin berehala aurkitu ditu denak. Oso gustura sentitu naiz bera egin duen lanarekin pozik ikusi dudanean. Margotegi txokokoek inurritegia eta inurriak margotu dituzte eta ondoren, nahi zutena egin zezaketenez tenperekin marrazkiak margotzen aritu dira. Eraikuntza txokoan hiru talde ikusi ditut, bi neska arbelean izenak eta abizenak idazten, bi mutil eraikiuntzak egiten eta beste bat bakarrik kamioiekin jolasean. Harritu egin nau bakarrik jolasean ari zela ikusteak, baina ez dut uste kezkatzekoa denik, bera gustura bitzebilen eta ez baitu besteetan taldean jolasteko arazorik. Etxe txokokoak gustura ibili dira janaria prestatzen, medikuarenean...
Gero, bost urtekoekin batera bi jolas egin ditugu. Hauek batera prestatu behar dute euskararen egunean egingo den jaialdirako abestia eta beraien artean ezagutzen diren arren, harremana eta kontaktua ezartzeko helburuarekin egin dute hau bi geletako tutoreek. Mari txipi eta pin pon pilota izan dira egin dituzten jolasak. Azkenik, etxerako prestatu eta etxera joan gara.
Haurrekin gero eta konfiantza handiagoa dut eta beraiengan ere nabaritzen dut hori, niri kasu egiten didatenean, edo zerbait galdetzen didatenean, ez dut hemendik alde egin nahi!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario