2011-11-22

2011ko azaroaren 22a


Asteartea ez da beste egunak bezala hasi. Gelakide baten gurasoak ezkondu egin dira eta bidaian joan direnez, nora joan diren ikusi dugu mapa handi batean. Horretarako, lehenengo gu non gauden eta kontinente bakoitzaren izena esan dizkie Maitek. Denak harrituta geratu dira zeinen urrun joan diren ikusita. Argentinara joan direnez, ea bizikletaz joatea badagoen galdetu die. Hauek ezetz esan dute. Ondoren, garraiobide desberdinak esan dizkie eta esan dute hegazkinez bakarrik joan daitekeela hara. Ondo iruditzen zait gai honekin ere gauzak azaltzeko aprobetxatzea, horrela, garraiobideak errepasatzen dituzte.
Arduradunak bere lanak egin ditu gero. Honek oso ondo egin ditu eta denen laguntzarekin zenbat kanika falta diren hamarrera iristeko ere asmatu dute. Maite konturatuta dago batzuk oraindik gelakideen izenak nola idazten diren ez dakitela, beraz, jolas bat egin dugu. Bakoitzari gelakide baten izena eman digu eta berak esaten zuen izena zuenak bere lekuan itsatsi behar zuen. Gehienek badakizkitenez oso ondo egin dute, baina bik ez zekiten noren izena zuten eta ondokoak esan die. Amaitutakoan, ez zekiten hauei, lehen tokatu zaien txartel berdina erakutsi die eta zer jartzen duen galdetu die, asmatu dute, baina ez dakit zortea izan den edo ez. Ondo iruditzen zait, zailtasunak dituzten gauzak lantzea, berez liburutegi txokoan landu ditzakete gauza hauek, baina iruditzen zait behar gehiena dutenak direla gutxien lantzen dituztenak. Beraz, horrelako gauzak egin beharra dauzka landu ditzaten. Ondoren, gaiaren ipuina kontatu dute txandaka, bakoitzak irudi bat eskuan zuela. Ez zeudenez denentzako txartelak Maitek lehengo gaian egin ez zutenak aukeratu ditu. Batzuk beraien txanda iritsi denean lotsatu egin dira eta orduan, Maitek beste batzuei esan die. Honek bazekien nori esan, ikasleak ezagutzen baititu eta badaki zein ez diren lotsatzen. Irakasle batentzat beharrezkoa da bere ikasleak ondo ezagutzea. Beti eskola batetik bestera bagabiltza zaila da hau, baina Maitek bi urte daramatza ikasle hauekin eta nabaritzen da.
Ondoren, txokoetara pasatu gara. Liburutegi txokoan, besteek egin zuten fitxa berdina egin dute, gehienek arazorik ez dute izan, baina beste batzuk bukatu gabeko lanak zituztenez, gehiago kostatu zaie. Bat aurreko astean gaixo egon zenez atzeratutako lan asko zuen baina hau nahiko azkarra da eta berehala egin ditu. Beste biri askoz ere gehiago kostatzen zaie eta denbora guztian beraien gainean egon behar izan dugu. Hala ere, dena egiteko denbora izan dute. Hau egindakoan, bi neska ordenagailuetara joan dira eta besteek izenak eta abizenak landu dituzte. Hauetako bat lehen egindako jolasean zein izen zuen ez zekienetako bat da eta beraz, Maitek esan dio hau lantzeko. Gelakideen argazkien ondoan beraien izenak jarri behar zituen. Batzuk ondo jarri ditu, baina beste batzuk ez. Ondo iruditzen zait landu beharra daukatena eginaraztea, ikasi beharra baitauzka gelakideen izenak nola idazten diren. Baina ikasle honen gainean egon behar da denbora guztian, bestela ez baitu ezer egiten, ilargira joaten da eta gelan hainbeste dituzunean ez da erraza gainean egotea. Besteek, ordea, nahi zutelako egin dute, beraz, desberdintasunak badaude, batzuk nahi dutelako egiten baitute eta beste batzuk, berriz, ez dute inoiz egin nahi izaten eta “behartuta” egiten dute. Kakotxen artean jarri dut, ikasleak ez baitira inoiz behartu behar eta Maitek ere ez ditu ezertara behartzen, baina asko animatzen ditu eta azkenean ia beti lortzen du bakoitzak landu beharrekoa egitea.
Margotegi txokokoek inurriak margotu dituzte eta ondoren batzuk tenperekin marrazkiak margotzen eta beste batzuk errotulagailuekin marrazkiak egiten ibili dira.
Etxe txokokoek zarata gehiegi egin dute, baina Maitek isilago ibiltzeko esandakoan isildu dira.
Eraikuntza txokokoak gustura ibili dira puzzleak eta eraikuntzak egiten.
Ondoren, tximeleta mendian abestiarekin euskararen egunean egingo duten antzerkitxoa ikasi dute. Hirunaka egongo dira taldeka, bat tximeleta izango da, beste bat lorea eta beste bat erlea. Hiru atera dira erdira ikasteko, baina entsegu asko falta dituzte oraindik. Normala da, egiten duten lehenengo aldia baita, baina ikasiko dute, gustatu baitzaie eta gustura egon baitira batzuk egiten eta besteak ikusten. Niri ere dantza polita iruditu zait eta beraiek egiten ikasteko modukoa, egokia.
Atsedenaldiaren ondoren sorpresatxo bat izango zutela eta gelara ez sartzeko esan die Maitek.
Atsedenaldia amaitu denean, denak txintxo-txintxo geratu dira kanpoan eta jolas bat egingo genuela azaldu diegu. Armiarma eta eulien jolasa egin dugu, lehenengo azaldu eta ondoren egin. Ulertu dute zer egin behar zen, baina konturatu naiz oraindik ez direla konturatzen erabili ditzaketen estrategiez. Armiarma sarea luzatu denean, denak zabaldu eta euli guztiak harrapa zitzaketen, baina denak korrika hasten ziren eulien atzetik. Horregatik, pixka bat kostatu zaie denak harrapatzea eta negar ere egin du bat edo bestek. Nahiz eta Maitek esan dien korrika ez joateko, denek ez baitute erritmo berdina, ez dute kasurik egin. Hala ere, nik espero baino hobeto atera da, ulertu baitute eta atzeraka ezin dela joan esaten duen araua orokorrean errespetatu baitute. Hau egin dugu, nik moduloko lanean erabili nahi dudalako, beraz, nik egitea eskatutako gauzak egiteko arazorik ez dit jartzen Maitek eta hau eskertzekoa da.
Baina gelara joateko garaia ere iritsi da. Bertan, lehenengo zenbakiak landu ditugu, bakoitzak hogei arteko zenbakiak dituen fitxa hartu eta arduradunak ordenan esaten zituenean eskuarekin seinalatuz. Gehienek badakizkite hogei arteko zenbakiak, baina oraindik bada nahasten denik.
Gero, orri birakorra egin dugu. Gaurkoan, hogei arteko zenbakiak idatzi behar zituzten txandaka. Orri birakorra egin dugunez, txandaka hogei arteko zenbakiak idatziz, beharrezkoa iruditu zait hau errepasatzea lehenago, bestela, aspaldi ikusi gabe, zaila egingo baitzitzaien. Errepasatuta ere, batzuk nahastu dira eta nahiz eta ondokoari lagundu behar zaiola esan eta beraien txanda ez bada ere adi egon behar dutela, batzuk ez dute kasurik egin. Hala ere, txandak errespetatu dituzte eta batzuk laguntzen saiatu dira. Ikusi dut bost eta bi zenbakiak nahasten dituztela gehien, eta hamarretik aurrerako zenbakiak zailak egiten zaizkie. Helburua, beraiek ohartzea da, hamar 1 eta 0 bada, hamaika 1 eta 1 dela eta hamabi 1 eta 2, hau da, segidan doala da, baina gehienak oraindik ez dira horretaz ohartu. Nik uste nuena baino zailagoa egiten zaie zenbakiak idaztea eta galdetutakoan ez laguntzea zaila egin zait. Gainera, ez da erraza beraiek kontura daitezen laguntzea, nahiz eta esaten diezun ondo begiratzeko eta seinalatu, ez dira konturatu.
Gero, tximeleta mendian antzerkia egin dugu berriro, baina oraingoan beste hiru irten dira. Hauek goizekoek baino hobeto egin dute, normala da, ikusi baitute nola egin behar duten, baina hala ere, oraindik entsegu asko egin beharko dituzte.
Arratsaldean gaztelera zuten eta txokoak ere gaztelerako irakaslearekin egiten dituzte, beraz, libre izan dugu. Materiala prestatzeko eta aste honetako saioak programatzeko aprobetxatu dugu. Ikasleen aurreko lanaz aparte, atzekoa ere ikasten ari naiz eta hau bestea bezain garrantzitsua iruditzen zait. Hala ere, uste dut atzekoa ikasleen aurrekoa baino zailagoa dela, dena ondo lotu behar baita eta pentsatu, helburuak, gaiarekin lotu, nola lortu gauzak ikastea...ikasten ari banaiz ere, oraindik asko daukat ikasteko.
Asteartea ere amaitu da, bihar astearen erdira iritsiko gara, baina nik ez dut astea amaitzerik nahi!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario